HTML

Német vagyok, nem turista

Németországba jöttem, de nem turistának. Ha érdekel, mi minden történik velem, ezen a blogon követheted. ;o)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Új barátok...

2010.05.24. 22:00 :: zahor103

Pünkösd hétfőn nagy lépést tettem az integrálódásom útján: új (német!) barátokkal szerveztem közös programot. Ez azért nagy lépés, mert eddig minden hétvégén vagy régi heidelbergi barátokkal, vagy magyarokkal töltöttem az időm.

Most viszont az egyik új kollégámmal és 3 barátjával indultam a Kocher folyó mentén bicajozni, fagyizni és végül jól megérdemelten sörözni. Az elmúlt hetek esőzései után végre ragyogó napsütés várt ránk, és a környéktől már megszokott meseszerű folyóvölgy.

Találkozóhelyünk Forchtenberg városa volt:

Innen indultunk a folyó völgyében Künzelsau felé, mondanom sem kell, kiépített bicikliúton. A németeknél a biciklizés és/vagy erdő mellett grillezés áprilistól októberig gyakrolatilag az egyetlen hétvégi elfoglaltság (ha épp nem autót mosnak vagy füvet nyírnak...) Szép időben (mint ez a mostani is) ameddig a szem ellát, mindenfelé bicikliző, sétáló, kiránduló vagy grillező/piknikező családok és baráti társaságok. Hát igen, tudnak élni! :)

A Kocher völgyében azonban nemcsak a némberek érzik jól magukat, hanem a szőlők is. Utunkat szinte végig szőlőültetvények övezték:

 

Hihetetlen egyébként, hogy itt Németországban a falvakban és kisvárosokban szinte minden középkori vagy kora-újkori épület megmaradt! Akármerre járok, mindenhol teljesen ép városfalakba, bástyákba, templomokba, kastélyokba és több száz éves favázas házakba botlom... Például útközben, Niedernhall egészen apró falujában is:

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nemetvagyoknemturista.blog.hu/api/trackback/id/tr562042199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildiaduracellnyuszi 2010.07.05. 00:25:24

azért ennyi szőlő mellett illik majd a bort is megkóstolni! :)

zahor103 2010.07.05. 20:47:55

ó, azzal nem haboztam ám :) már rengeteg fajtát megkóstoltam, egy-két kedvencem is van. Ha jöttök, majd kóstolunk! ;)
süti beállítások módosítása